Treść artykułu

,,Kierunek Wrocław”

W czwartek 24 maja o godzinie 600 klasy 6c i 6b spotkały się obok Regionalnego Centrum Kulturalno-Bibliotecznego w Brzesku. W wyśmienitych humorach pojechaliśmy na naszą upragnioną, dwudniową wycieczkę. Z niewielkimi postojami po drodze „cali i zdrowi” dojechaliśmy do Wrocławia.
Pierwszym punktem był spacer po Starym Mieście z naszym przewodnikiem, panem Marcinem. Odwiedziliśmy wtedy dużo ciekawych miejsc, jak katedra pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela, przepiękny wrocławski rynek oraz ogromną Panoramę Racławicką. Potem pojechaliśmy do jedynego w Polsce muzeum wody – Hydropolis. Pokazano tam makietę pierwszej łodzi podwodnej. Po długim i ciekawym zwiedzaniu zameldowaliśmy się w hotelu ,,Wratislavia”. Rozpakowaliśmy się i poszliśmy na wieczorny spacer do rynku. W nocy pomimo zmęczenia większość z nas w ogóle nie spała, co miało swoje skutki następnego dnia. Rano zjedliśmy pyszne śniadanie i wyruszyliśmy w dalszą podróż.
Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od obejrzenia panoramy Wrocławia z najwyższego punktu zwanego Sky Tower, a mieszczącego się na 49. piętrze. Z tego miejsca bardzo dobrze widać oplatającą Wrocław rzekę Odrę, najstarszą część miasta, czyli Ostrów Tumski i wyróżniający się kolorem żółto – pomarańczowym – Dworzec Kolejowy. Następnie pojechaliśmy do Ogrodu Japońskiego. Przewodnik opowiedział nam, jak powstawał i jakie były przyczyny jego utworzenia. Odwiedziliśmy znajdujące się nieopodal ZOO, Afrykarium – miejsce z duża ilością ciekawych zwierząt. Pomaszerowaliśmy również w okolicę fontanny, gdzie o każdej równej godzinie odbywał się pokaz wodny połączony z efektami dźwiękowymi.
Podczas wycieczki dowiedzieliśmy się wiele ciekawych informacji związanych z historią tego pięknego miasta. Wspólne zabawy z koleżankami i kolegami na długo pozostaną w naszej pamięci.