Treść artykułu

Kolejny rok projektu „Dostępne i przyjazne szkoły”

Informujemy, że w bieżącym roku szkolnym Szkoła Podstawowa nr 3 w Brzesku kontynuuje realizację projektu Dostępne i przyjazne szkoły – edukacja włączająca w brzeskich szkołach podstawowych wraz z Gminą Brzesko. To kolejny rok projektu, w którego trakcie dostępna będzie szeroka oferta dodatkowych zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także ogólnodostępnych zajęć o charakterze integracyjnym, dostępnych dla wszystkich dzieci uczęszczających do placówki.

Lista poszczególnych zajęć na rok szkolny 2025/26, które rozpoczną się 13 października 2025 r. znajduje się poniżej:

  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów klas 1-3;
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze: język polski dla uczniów klas 4-7;
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze: matematyka dla uczniów klas 4-7;
  • Integracja sensoryczna dla uczniów klas 1-3 oraz 4-7;
  • Logorytmika – grupowe zajęcia rozwijające komunikację językową dla uczniów klas klasy 1-3;
  • Zajęcia usprawniające małą i dużą motorykę (sensomotoryka) dla uczniów klas 1-3;
  • Zajęcia wyrównawcze: przedmioty przyrodnicze dla uczniów klas 7-8;
  • Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów klas 1-3;
  • Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów klas 4-6;
  • Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów klas 7-8;
  • Gimnastyka korekcyjna dla uczniów klas 1-3;
  • Zajęcia rozwijacie kompetencje przyszłości „Laboratoria przyszłości” dla uczniów klas 4-8;
  • Zajęcia rozwijające dla uczniów klas 1-3.
  • Teatr – zajęcia integracyjne dla uczniów i uczennic klas 1-3,
  • Teatr – Odyseja Umysłu – zajęcia integracyjne dla uczniów i uczennic klas 4-8,
  • Szachy – zajęcia integracyjne dla uczniów i uczennic klas 1-3
  • Szachy – zajęcia integracyjne dla uczniów i uczennic klas 4-8

Nabór na zajęcia potrwa do 30 września 2025 r. W projekcie wezmą udział uczniowie, którzy uzyskają największą liczbę punktów kwalifikacyjnych.

Ponadto będą też dostępne warsztaty dla rodziców i opiekunów prawnych, którzy będą chcieli lepiej przygotować się do wspierania swoich dzieci w procesie edukacyjno-wychowawczym, a także lepiej odnaleźć się – w relacji z własnym dzieckiem – w kontekście sytuacji kryzysowych, wyzwań cywilizacyjnych (cyberprzestępczość, uzależnienie od elektroniki) i będą chcieli nauczyć się lepiej rozumieć swoje dzieci i wspierać je w codziennych sytuacjach edukacyjnych i życiowych.

Nabór do form przeznaczonych dla rodziców będzie ciągły.

Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo u wychowawców Waszych dzieci.