Treść artykułu

Lekturowy Challenger – popularny i inspirujący projekt w naszej szkole!

W ostatnich tygodniach nauki głównym tematem rozmów i działań stał się Lekturowy Challenger. Zdobył on w naszej szkole sporą  popularność wśród uczniów. To wyjątkowa inicjatywa, która zachęca dzieci do kreatywnego poznawania lektur i rozwijania umiejętności aktorskich, reżyserskich oraz scenograficznych.

Pomysłodawcą i pierwszym uczestnikiem tego wyzwania była klasa 6b, która zaprezentowała inscenizację „Małego Księcia”. Uczniowie sami przygotowali scenariusz, dekoracje i kostiumy, co sprawiło, że ich występ był pełen pasji i zaangażowania. Po pokazie inscenizacji,  klasa rzuciła wyzwanie kolejnym grupom.

Tak rozpoczęła się seria kolejnych wyzwań! Klasa 7c podjęła się przygotowania spektaklu „Balladyna”, a podczas pracy nad przedstawieniem pomysł wielokrotnie się zmieniał, co zaowocowało pełnym dramatem na scenie – od fragmentów po całą treść. Kolejne klasy, takie jak 5c (z wersją „Opowieści z Narnii”), 7a (fragmenty „Pana Tadeusza”) oraz 7b (znów „Opowieści z Narnii”), chętnie podejmowały wyzwania, prezentując własne interpretacje lektur.

To, co czyni ten projekt wyjątkowym, to fakt, że uczniowie sami byli reżyserami, aktorami
 i scenografami. Nauczyciele poloniści, wychowawcy, wspierając ich jako doradcy, pomagali w organizacji i realizacji tych kreatywnych przedsięwzięć.

Lekturowy Challenger to nie tylko świetna zabawa, ale także doskonała okazja do pogłębienia znajomości lektur i rozwijania umiejętności współpracy, wyobraźni i pewności siebie.

Maria Bawół