Bajka terapeutyczna XI
Wszyscy zasługujemy na szacunek.
Problem: oswojenia dziecka z innością – bieda
Celem zajęć było pokazanie, że człowiek biedny nie znaczy gorszy, a także uwrażliwienie na drugiego człowieka oraz ukazanie, że należy zawsze wyciągnąć pomocną dłoń do drugiego człowieka.
Czytaliśmy opowiadanie pod tytułem „Dzień dziecka”. Po omówieniu przeczytanego tekstu, dzieci narysowały swoją ulubioną zabawkę i wkleiły do worka z prezentami na którym widniał napis TO DLA HANI.
Omawiamy wykonaną pracę, zaznaczając, że trzeba rozejrzeć się wokół, może ktoś potrzebuje naszej pomocy, naszego wsparcia. Czasem trzeba tak niewiele, by ktoś poczuł się dobrze wokół nas.
Savoir-vivre dla dzieci
Bardzo dobrze wiemy, że przytrzymanie dzieci w ryzach bon tonu bywa trudne. Na szczęście nie chodzi o to, by unieszczęśliwiać je krępującym gorsetem dobrych manier i żądać, by były ułożone niczym francuskie pieski.
Ważne jest po prostu, by umiały się zachować nie tylko idąc w gości, ale i na co dzień. By odnosiły się do innych uprzejmie, z życzliwością i szacunkiem, a swą swobodą nie krępowały otoczenia.
Pamiętajmy: bycie uprzejmym nic nie kosztuje, a sprawia, że wszystkim żyje się lepiej, milej i bardziej radośnie.
Siedem podstawowych zasad savoir-vivre:
UŚMIECH, UPRZEJMOŚĆ, ŻYCZLIWOŚĆ, PUNKTUALNOŚĆ, DYSKRECJA, LOJALNOŚĆ, GRZECZNOŚĆ