Treść artykułu

OŚWIADCZENIE O DOSTĘPNOŚCI

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Brzesku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://psp3-brzesko.edu.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 września 2016 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1 września 2023 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • Formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Nadmierne koszty

  • Zapewnienie pełnej dostępności strony oznaczają bardzo wysokie koszty, na które szkoła nie jest przygotowana.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 31 grudnia 2024 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 grudnia 2024 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Strona naszej szkoły została zaprojektowana w sposób umożliwiający dostępność dla jak najszerszej grupy odbiorców (w tym dla osób niepełnosprawnych), niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.

Zgodność ze standardami

Strona docelowo będzie wykorzystywała następujące rozwiązania:
HTML5
WCAG 2.1 (AA)

Kompatybilność

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takich jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.

Wygląd i nawigacja

W sekcji nagłówka znajdują się narzędzia pozwalające na dobranie dogodnego kontrastu oraz wielkości czcionki.

Aby szybko znaleźć najważniejsze treści, użytkownicy mogą skorzystać z głównego menu, mapy strony lub wbudowanej wyszukiwarki.

Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Więcej na temat standardu WCAG 2.1 stosowanego na stronie placówki, dobrych praktykach oraz regulacjach prawnych otwiera się w nowej karcie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Brzesku

ul. Legionów Piłsudskiego 23, 32-800 Brzesko

Parking

  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 10 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking usytuowany jest równolegle do ul. Legionów Piłsudskiego, wzdłuż krótszej części budynku. Wjazd i wyjazd o wyznaczonym oraz opisanym kierunku jazdy. Miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych znajdują się na końcu parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Wejście do budynku

  • Dojście do wejścia głównego, tym samym do części biurowej budynku możliwe jest z wewnętrznego dziedzińca szkoły, na którym znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 5%.
  • Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 200 centymetrów.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
  • Skorzystaj z dzwonka przy drzwiach.

Przestrzeń za wejściem

  • Przestrzeń za wejściem to dobrze oświetlony, przestronny hol główny na poziomie parteru. Na wprost wejścia zobaczysz przeszklone drzwi, prowadzące do zejścia, pięciu schodów dla osób, które nie mają potrzeby skorzystania z dostosowań architektonicznych. Po prawej stronie od wejścia znajduje się gabinet pedagoga szkolnego. Dalej korytarzem prowadzącym w prawo można dojść do sekretariatu, gabinetu dyrektora szkoły i zastępców, sali 40 i 41. Korytarzem, prowadzącym w lewo, dotrzesz do pokoju nauczycielskiego, stołówki i toalety. Uwaga, na obu końcach korytarza znajdują się klatki schodowe: zejścia do szatni i wyjścia na wyższe piętra.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się w sekretariacie szkoły
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.

Ciągi poziome

  • Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
  • Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.

Ciągi pionowe

  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów

Schody

  • Ciąg schodów składa się z stopni.
  • Stopień ma wysokość 17 centymetrów.
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.

Pomieszczenia

  • Około 30% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.

Łazienka

  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się w kompleksie sanitarnym przy hali sportowej. Wjazd od wewnętrznego dziedzińca z poziomu parkingu wewnętrznego. Należy się kierować od drzwi wejściowych w prawo. Pierwsze drzwi po lewej stronie korytarza.
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 100 centymetrów.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.