Treść artykułu

7b zdobywa lotnisko i nie tylko…

Wiosna w 7 b zaczęła się bardzo pozytywnie- wyjazdowo i wycieczkowo.
Najpierw były warsztaty wielkanocne w Tarnowie Mościcach (11.03), podczas których robiliśmy wianki wielkanocne, idealne do powieszenia na drzwiach lub w oknie. Te zajęcia wprowadziły nas w świąteczny nastrój.
Przed samymi świętami poszliśmy jeszcze na kręgielnię (26.03), gdzie świetnie się bawiliśmy i razem spędzaliśmy czas. Integracja ponad wszystko.
I tak nam minął marzec. Na początku kwietnia (03.04) pojechaliśmy do Balic, gdzie mieliśmy okazję poznać lotnisko od podszewki. Zajęcia odbywały się w Centrum Edukacji Lotniczej, które wyposażone jest elementy infrastruktury terminalowej co pozwala na przybliżenie zwiedzającym tajemnic podróżowania od prześwietlania bagażu po zajęcie właściwego miejsca na pokładzie samolotu.
Podczas warsztatów doświadczyliśmy jak w praktyce wygląda ścieżka odlotowo-przylotowa pasażera i teraz już wiemy, co może nas spotkać na lotnisku, gdy naprawdę udajemy się samolotem w jakąś podróż. Wspólnie pakowaliśmy bagaż, poznaliśmy działanie punktów check-in i kontroli bezpieczeństwa, a na koniec zasiedliśmy w fotelach z prawdziwego Airbusa A320! Każdy z nas otrzymał także bilet lotniczy ze swoim nazwiskiem, więc w najbliższym czasie polecimy chyba wszyscy do Nowego Jorku.

W czasie tych zajęć dowiedzieliśmy się, jak zbudowane jest lotnisko, a także odwiedziliśmy wraz z instruktorem taras widokowy i podziwialiśmy odlatujące i przylatujące samoloty. Najbardziej aktywni uczniowie mogli skorzystać z symulatora lotów i poczuć się, jak piloci.

Druga części zajęć to było prawdziwe wyzwanie- gra terenowa Poznaj lotnisko. Przez dwie godziny faktycznie poznawaliśmy lotnisko poprzez odkrywanie i rozwiązywanie kolejnych zagadek w części ogólnodostępnej lotniska. Działaliśmy samodzielnie w zespołach w oparciu o aplikację CEL KRK na urządzenia mobilne. Była to niezwykła zabawa i rywalizacja. Bawiliśmy się fantastycznie. Czas spędzony na lotnisku był nie tylko przyjemny, ale i bardzo pouczający.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęci z naszych wypraw.