Treść artykułu

DEBATA OKSFORDZKA

We wtorek 30 stycznia 2024 roku, odbyła się w naszej szkole debata oksfordzka, która poruszyła jedno z najbardziej kontrowersyjnych i aktualnych tematów – wpływ Internetu na społeczeństwo. Główną tezą, nad którą toczyła się dyskusja, było stwierdzenie, że „Internet przyniósł więcej szkody niż pożytku” Debatowały drużyny z klasy 7a – Kamil Kościółek, Wiktor Multan, Fabian Rosa, Lena Krzywacka, Gabriela Korzeniowska oraz z klasy 7c – Konstancja Wrona, Kamila Motak, Kevin Kusiak, Amelia Kierońska, Julia Kamińska. Każda ze stron przedstawiała argumenty, starając się przekonać publiczność. Marszałkiem debaty był Adam Biel a sekretarzem Nadia Popielarska.

Zespół broniący tezy przekonywał, że nadmierna ekspozycja na treści internetowe może prowadzić do uzależnień, zaniedbywania realnych relacji interpersonalnych oraz problemów zdrowotnych, takich jak nieprawidłowa postawa ciała czy zaburzenia snu. Argumentowano również, że Internet jest źródłem dezinformacji, fake newsów i hejtu, co negatywnie wpływa na społeczną atmosferę.

Z drugiej strony, zespół przeciwny tezie bronił stanowiska, że Internet przynosi ogromne korzyści, wspomagając edukację, komunikację, rozwój zawodowy i społeczność globalną. Wskazywano na łatwiejszy dostęp do informacji, możliwość nauki online, rozwijanie umiejętności społecznych w środowisku wirtualnym oraz umożliwianie komunikacji na odległość. Podczas debaty padły również argumenty dotyczące rozwoju kultury i sztuki poprzez Internet, a także jego roli w przyspieszaniu postępu technologicznego.

Obie strony prezentowały faktografia, badania naukowe i przykłady praktyczne, starając się przekonać słuchaczy o słuszności swojego stanowiska.

Publiczność również miała możliwość zadawania pytań i wyrażania swoich opinii. Dyskusja była ożywiona, a uczestnicy debaty prezentowali głęboką wiedzę na temat omawianej problematyki.

Debata oksfordzka na temat roli Internetu w społeczeństwie była z pewnością inspirującym wydarzeniem, które pobudziło do refleksji nad konsekwencjami naszej cyfrowej rzeczywistości.