Treść artykułu

WYCIECZKA DO STOLICY

Uczniowie klas 5b oraz 5c wraz z opiekunami wybrali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy ( 28-29.09.2022) na zaproszenie Pani Poseł Józefy Szczurek- Żelazko.

Po długiej podróży autokarem udało się dotrzeć pod gmach Sejmu, gdzie czekała na nas pani przewodnik wraz z panią poseł. Mieliśmy okazję przysłuchiwać się obradom Sejmu, spotkać znanych polityków, rozmawiać z Marszałek Elżbietą Witek, premierem Maciejem Małeckim i wieloma innymi parlamentarzystami. Zjedliśmy także pyszny obiad w restauracji sejmowej.  Następnie udaliśmy się do Kancelarii Premiera, gdzie usłyszeliśmy historię tego miejsca, a także mogliśmy zwiedzić sale związane z pracą ministrów czy samego Prezesa Rady Ministrów.

Kolejnym punktem na mapie Warszawy były Łazienki. Poznaliśmy ich historię, pospacerowaliśmy kasztanowymi alejkami, a także nakarmiliśmy liczne, oswojone wiewiórki orzechami przywiezionymi w plecakach.

Kolejny dzień był równie intensywny.  Pierwszym punktem była zabawa i nauka w Centrum Nauki Kopernik, to tutaj mogliśmy poznać tajniki fizyki, matematyki, muzyki, chemii. Ostatnim elementem wycieczki był spacer Starym Miastem. Zobaczyliśmy Kolumnę Zygmunta, zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, Kościół św. Krzyża, Zamek Królewski, Uniwersytet Warszawski, Pomnik Syrenki i Małego Powstańca.

Niewątpliwie wycieczka była krótka, ale bardzo intensywna. Każdy z uczestników zapewne coś wyjątkowego zapamięta.

Nie wybrano galeria lub galeria została usunięta