Treść artykułu

Tydzień Języków Obcych

Tydzień Języków Obcych w naszej szkole dobiegł końca. Pięć majowych dni upłynęło pod znakiem wielu interesujących wydarzeń. Oto skrót tego, co działo się od 9-13 maja.

W atmosferę Tygodnia Języków Obcych wprowadzili uczniów wychowawcy klas IV – VIII, przeprowadzając lekcje wychowawcze na temat: „Dlaczego warto uczyć się języków obcych?” 

Już pierwszego dnia nauczyciele naszej szkoły wraz ze swoimi uczniami udekorowali sale lekcyjne i korytarze, umieszczając tam gazetki i plakaty zachęcające do nauki języków obcych. W poszczególnych klasach odbywały się lekcje o tematyce związanej z tym wydarzeniem, a przybywających do naszej szkoły witał napis informujący o święcie języków. Uczniowie wszystkich klas przygotowali mnóstwo plakatów prezentujących zwroty grzecznościowe w różnych językach, m.in. angielskim, niemieckim, ukraińskim, francuskim czy włoskim, a także plakaty o wybranych krajach europejskich. Dzięki temu mogli poznać wiele ciekawych faktów, np. stolice, największe miasta, flagi, waluty, sławne osoby i różne ciekawostki o krajach Europy.

Sporych emocji dostarczyło uczniom zadanie polegające na szukaniu elementów przysłów w języku polskim, angielskim i niemieckim umieszczonych na różnych piętrach naszej szkoły. Uczestnicy zadania, którzy ułożyli i przetłumaczyli przysłowia oraz poprawnie wypełnili kupony konkursowe, zdobywali punkty dla swoich klas.

Był to również bardzo kolorowy tydzień. Uczniowie ubierali się w barwy występujące na flagach Polski oraz krajów angielsko- i niemieckojęzycznych. Z kolei w piątek mogli na chwilę stać się dowolną postacią historyczną, aktorem, piosenkarzem, sportowcem albo bohaterem filmu czy kreskówki. Podczas przerw, przez radiowęzeł, puszczana była muzyka w języku dominującym danego dnia, a uczniowie radośnie tańczyli w rytm popularach przebojów polskich, angielskich i niemieckich.

Przez cały tydzień uczniowie klas 4-8 mogli sprawdzać swoją wiedzę rozwiązując online Quiz Wiedzy o Krajach Europejskich. Podczas lekcji języka angielskiego mieli też okazję posłuchać piosenki pt. „Mam tę moc” i rozpoznawać języki, w których śpiewa główna bohaterka filmu „Kraina Lodu”. Sami śpiewali również znaną i popularną piosenkę pt. „Panie Janie” w różnych językach, m.in.: angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim czy hiszpańskim oraz mieli okazję czytać angielskie i niemieckie bajki oraz oglądać filmy w oryginalnej wersji językowej. Dzięki tym i innym aktywnościom, grom, quizom i zabawom, zdobyli wiedzę na temat języków i krajów europejskich, a także wzbogacili zasób słownictwa.

Na II piętrze powstał Kącik Czytelniczy zorganizowany przez bibliotekę szkolną, gdzie można było usiąść i przeglądnąć czasopisma i książki w języku angielskim i niemieckim. Na uczniów czekały również ulotki z informacjami na temat języków obcych oraz drobne gadżety.

Tydzień Języków Obcych cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, którzy łącząc przyjemne z pożytecznym poszerzyli swoją wiedzę i nabyli nowe umiejętności. Uświadomili sobie również, jakie korzyści płyną z uczenia się języków obcych oraz że jest to nie tylko ich obowiązek, ale przede wszystkim dobra zabawa.

Za realizację zadań w projekcie przyznano następujące miejsca:

klasy 1-3

I miejsce – kl. 1a (418p.)

II miejsce – kl. 1c (384p.)

III miejsce – kl. 3a (354p.) oraz 2c (353p.)

klasy 4-6

I miejsce – kl. 5d (477p.)

II miejsce – kl. 4b (441p.)

III miejsce – kl. 5a (356p.)

klasy 7-8

I miejsce – kl. 7a (273p.)

II miejsce – kl. 8a (125p.)

III miejsce – kl. 8c (87p.)

Wszystkim uczestniczącym w projekcie serdecznie dziękuję za udział, a Wychowawców proszę o wpisanie uwag pozytywnych. Na szczególne uznanie zasługują nasi najmłodsi uczniowie z klas 1-3, którzy mimo tego, że najkrócej uczą się języków obcych, wykazali się ogromnym zaangażowaniem i bardzo licznie wzięli udział we wszystkich zadaniach.  

Nie wybrano galeria lub galeria została usunięta

Koordynator projektu
Ewelina Struzik