Treść artykułu

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy”

W bieżącym roku szkolnym przystąpiliśmy do udziału w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Z kulturą mi do twarzy”. Jest  to ogólnopolski projekt edukacyjny, który powstał na bazie aktualnej Podstawy Programowej oraz realizuje tegoroczny kierunek polityki oświatowej: wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.  Projekt składa się z czterech modułów:

MODUŁ I – W KRAINIE MUZ
MODUŁ II – TU JEST MOJE MIEJSCE
MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ
MODUŁ IV – KULTURY ŚWIATA

W  ramach każdego z modułów zaproponowano kilkanaście zadań, które mają wzmocnić poczucie tożsamości narodowej, kulturowej  regionalnej oraz rozwijać poczucie estetyki poprzez kontakt ze sztuką. Założeniem programu jest również kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych. Autorami i koordynatorami projektu są nauczyciele: Paulina Marcysiak, Magdalena Wojdan i Monika Dobrołowicz, Mariusz Berkowski, Ludmiła Fabiszewska

Od 4 października chętne zespoły klasowe z naszej szkoły angażowały się czynnie w realizacje wybranych zadań. Poniżej przedstawiamy efekty ich pracy:

MODUŁ I

„Z wizytą w teatrze” – w ramach tego zadania klasy 1 c, 2 a, 3a wybrały się do Teatru Ludowego w Krakowie, by obejrzeć spektakl pt. „Pippi”. Następnie dzieci na zajęciach wykonały piękne prace plastyczne przedstawiające bohaterów przedstawienia. Natomiast klasy 6a, 6b i 7b w Teatrze Współczesnym w Krakowie poznały historię przemiany Ebenezera Scrooge’a w ciekawej realizacji „Opowieści wigilijnej” Charlesa Dickensa. Po spektaklu młodzież uczestniczyła w warsztatach teatralnych, podczas których zgłębiała tajniki pracy aktora.

 Warto dodać, że przed wizytą w teatrze wszyscy uczniowie zostali zapoznani z zasadami kulturalnego zachowania w takim miejscu.

MODUŁ II

– „Dzień Wspomnień i Zadumy” –  w listopadzie uczniowie klas 3 a, 2 a i 1 c udali się na brzeski cmentarz wojenny, gdzie zapalili znicze na grobach nieznanych żołnierzy. Dzieci zostały przez panie wychowawczynie zapoznane z historią tego miejsca oraz z zasadami właściwego zachowania na cmentarzu.

„Do hymnu” – w naszej szkole, zamiast tradycyjnej akademii, została przygotowana prezentacja patriotyczna upamiętniająca Narodowe Święto Niepodległości. 11 listopada o  godzinie 11.11. cała społeczność szkoły wyszła z sal, by wspólnie na korytarzach odśpiewać hymn narodowy.

MODUŁ III

„Moje korzenie” – uczniowie klas czwartych pod kierunkiem p. G. Pieśniarskiej – Gwizdały wykonali drzewa genealogiczne swoich rodzin.

To jeszcze nie koniec pracy w ramach projektu. W drugim półroczu nadal z zapałem będziemy poszerzać kulturalne horyzonty, a o efektach naszych działań będziemy informować na bieżąco.

Nie wybrano galeria lub galeria została usunięta